Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

Ενα 13χρονο αυτιστικό κορίτσι, επικοινωνεί μέσω υπολογιστή!

Η Carly Fleishmann (στη φωτογραφία), είναι 13 ετών και πάσχει από αυτισμό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι γονείς της, ήταν ότι η μικρή δεν μπορούσε καθόλου να μιλήσει.

Οι περισσότεροι άνθρωποι που τη συναντούσαν, την θεωρούσαν κουφή ή ακόμα και διανοητικά καθυστερημένη, αφού κάθε προσπάθεια επικοινωνίας μαζί της, έπεφτε στο κενό!

Ο πατέρας της, Arthur, και η μητέρα της, Tammy, ήταν βέβαιοι πως η ευφυία της κόρης τους ήταν σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο, πέρα από τις διαγνώσεις και τα συμπεράσματα των γιατρών. "Κάποιοι μας παρότρυναν να την κλείσουμε ακόμα και σε ίδρυμα, αλλά εμείς ξέραμε ότι το μόνο που χρειαζόταν η Carly ήταν η κατάλληλη θεραπεία που θα την βοηθούσε να επικοινωνήσει", λένε οι ίδιοι.

Η μέθοδος ABA (Applied Behaviour Analysis), μία εξαιρετικά ακριβή θεραπεία για αυτιστικά παιδιά, δοκιμάστηκε στη μικρή Carly, αλλά αρχικά ούτε αυτή έδειξε να αποδίδει. Μέχρι που πριν από δύο χρόνια, "έγινε το θαύμα"!

"Βοήθεια, πονάει, κεφάλι".

Το 11χρονο τότε κορίτσι, βρισκόταν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή μαζί με τον εκπαιδευτή της, και έβλεπε μία σειρά από εικόνες και σχήματα. Εντελώς αναπάντεχα, άρχισε να πληκτρολογεί λέξεις. Στην αρχή έγραφε αργά, χρησιμοποιώντας μόνο ένα δάχτυλο του χεριού της, αλλά οι πρώτες λέξεις που εμφανίστηκαν στην οθόνη, συγκλόνισαν τους πάντες:

"Βοήθεια, πονάει, κεφάλι".

Σύντομα η Carly, ήταν σε θέση να σχηματίζει φράσεις ολόκληρες, με πλήρες νόημα και σωστή σύνταξη, αλλά κυρίως με περιεχόμενο που αποτύπωνε συναισθήματα καλά κρυμμένα για 11 χρόνια! Προτάσεις που περιέγραφαν τι είναι ο αυτισμός και πως τον βίωνε η ίδια:

"Είναι σαν να καίγονται τα πόδια μου και εκατομμύρια μυρμήγκια να ανεβαίνουν στα χέρια μου! Θέλω να είμαι σαν τη Taryn", έγραψε, αναφερόμενη στην δίδυμη αδελφή της που δεν πάσχει από αυτισμό!

Ενα κορίτσι σαν όλα τα άλλα!

Μέσα από την οθόνη του υπολογιστή και με μόνο δίαυλο επικοινωνίας το πληκτρολόγιο, σύντομα όλοι συνειδητοποίησαν ότι είχαν να κάνουν με ένα έξυπνο και ευαίσθητο κορίτσι, που είχε όλες εκείνες τις ανησυχίες ενός 13χρονου παιδιού.

"Πότε θα μπορέσω κι εγώ να βγω ραντεβού με ένα αγόρι;" και "Μου αρέσει πολύ η μουσική γιατί με κάνει να χαλαρώνω" ή "Τρελαίνομαι να ακού το μπαμπά μου να μου διαβάζει ιστορίες" και "το κολύμπι με βοηθάει να ελέγξω το σώμα μου" , είναι μόνο μερικές από τις αγαπημένες φράσεις της.

Πώς περιγράφει το εαυτό της!

"Είναι δύσκολο να είσαι αυτιστικός, γιατί κανείς δεν σε καταλαβαίνει! Οι άνθρωποι νομίζουν πάντα ότι είμαι κουφή επειδή δεν μπορώ να μιλήσω! Εχω την εντύπωση ότι οι περισσότεροι τρομάζουν με ο,τιδήποτε διαφορετικό! Κι αυτό πονάει...

Εγώ ξέρω πως είμαι ένα 13χρονο αυτιστικό κορίτσι, που κατάφερε επιτέλους να εκφραστεί και θέλω να πως σε όλους να σταματήσουν να με κοιτούν σαν να είμαι "καημένη". Είμαι χαριτωμένη, μου αρέσει να κάνω πλάκα και να περνάω καλά. Απολαμβάνω να είμαι στο MSN και να στέλνω μηνύματα!"

Οι γιατροί, αν και αδυνατούν να εξηγήσουν αυτό που έχει συμβεί, δηλώνουν ενθουσιασμένοι! Ελπίζουν και αισιοδοξούν πως μέσα από τις πληροφορίες που τους δίνει η Carly, θα καταφέρουν να ποκωδικοποιήσουν και να καταλάβουν πολλά πράγματα για τον αυτισμό και τα παιδιά που πάσχουν από αυτόν! Το ευχόμαστε!!

Το βίντεο είναι από αφιέρωμα του δικτύου ABC στην Carly με τίτλο "Ενας αυτιστικός άγγελος!".http://www.youtube.com/watch?v=34xoYwLNpvw&feature=player_embedded

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου